Monday, March 14, 2011

cik ceril bersujud padaMU.

Lirik Langkah Tercipta - Unic

Semalam aku kelukaan,
kecewa kehampaan,
mencalar ketabahan,
mimpi yang sering ku harapkan,
menjadi kenyataan,
namun tak kesampaian.

Allah…
Inginku hentikan langkah ini,
bagaikan tak mampu untuk ku bertahan,
semangat tenggelam,
lemah daya,
haruskah aku mengalah,
namun jiwaku berbisik,
inilah dugaan.

Dan langkahku kini terbuka,
pada hikmah dugaan,
uji keimanan (menguji keimanan),
tak dilontarkanNya ujian,
di luar kekuatan,
setiap diri insan.

Allah…
Pimpinlah diriku,
tuk bangkit semula,
meneruskan langkah,
perjuangan ini,
cekalkan hati dan semangatku,
kurniakan ketabahan,
agar mimpi jadi nyata,
padaMu ku meminta.

Daku mohon agung kudratMu,
wahai Tuhan yang satu,
segalanya dariMu.

tetibe aku rase semangat aku yg ilang 2 dh kembali blk pas dgr lagu ni.... betapa kerdilnya dunia ni aku ase. betapa kerdilnya diri aku di ccNYA. manusia, xlari dr wat silap. mudah2 an ape yg jd ni akan jd pengajaran kat aku dlm menempuh ari mendatang. wey aku jarang siyes mcm ni okeh. tp kdg2 aku kena sedar... ni sume adalah GURU aku. pengalaman tuk mematangkan aku lam wat satu hal. syukur.

aku pk, ape yg dh jadi, dahla. baik aku terukan idup wlaupon susah nak lupekan sume ni. dah tertulis di luh mahfuz sume ni. sape kita nak melawan takdir? besar sgt ke pangkat kita berbanding kuasaNYA? bkn aku xpenah melalui sume ni dulu. bezanya watak dlm percintaan. berkat doa semua mungkin pasni akan dapat yg lebih bgs, lebih baik, lebih beriman n paling penting dpt bimbing aku yg xbape nak btl nih.

jgn persoalkan nape aku x bertudung, jgn persoalkan keimanan, jgn persoalkan kejahatan, jgn persoalkan segalanya. tnye diri ko dulu bru tnye aku sume ni.

ye! aku skrg bru sedar dr kealpaan, kesilapan selepas jatuh tersungkur. mujur kekuatan aku lahir dr sokongan sume yg sentiasa ada di cc aku. thanks ALLAH, thanks my parents, n also my fwen. tanpa kalian, aku tetap alpa n aku ase xkan leh bangkit mcm ni.

saat aku jatuh ni, ramai lak dok msg aku suh dgr lagu2 mcm ni. ish... xde lagu2 balada ke..rock cintan cintun ke, nasyid terus dwg suh aku dgr. thanks :) i'm appreciate it!

aku akan amik mase tuk lupekan sume ni. sehari? 1 mggu? oh x.... aku ase bertahun kot coz mkn dlm...

xsuke nak memprovokasikan keadaan, x suke nak dgr soalan2 n jawapan bodo, xsuke nak wat silent war, x guna la sume2 ni.. SEGALANYA DAH BERAKHIR.

1 ari lau aku bertudung, aku xkan bukak2 ag. 1 ari lau aku bertudung, aku xnak wat menda2 mcm dulu, 1 ari lau aku bertudung biarlah dgn kerelaan aku.

kdg2 kita x sengaja nak ingtkan perkara lalu, tp perkara lalu 2 lah yg byk wat kita sedar.

sumpah aku ckp sume ni bkn HANYA KERANA AKU DAH TERSUNGKUR SEBELUM GELANGGANG DITUTUP. tp aku minx direhatkan sebentar tuk aku pk ape yg ptt aku wat tuk tempuh permainan lepas ni.

hidup kita adalah watak di bumiNYA. pandai2 kita bwk watak ni. TERIMA KASIH YA ALLAH KERANA MENGUJIKU BEGINI. aku percaya ada hikmah sume nih. KAU TUNJUKKANLAH SEBAGAIMANA KAU MENYEDARKAN AKU SEKARANG. oh sungguh x sabar nak tau penghujungnya..

"kalau baik pasangan kita, baiklah jdnya kita, lau jht pasangan kita, jhtlah jadinya kita. pasangan hidup adalah cermin pd diri kita" .

bye2 my mr.i . hope brubah dgn relanya pasni.



No comments:

Post a Comment