Saturday, October 8, 2011

hepy bufdey my lovely dad!

salam.

dedicated 4 only 1 my dad in this world. huhu.

hepy bufdey 2 my lovely dad Mohamad Ghazali Samad. moga dipanjangkan umo n dimurahkan rezki hendaknya, moga bhgia slalu di samping isteri2mu n anak2 mu yg tercinta. juga mudah2an dilimpahkan rahmat ke atas kita sekeluarga... amin.


tiada kata secantik bahasa yg dapat aku ungkapkan lagi. tiada hadiah yg lebih tulus n ikhlas dr aku slain doa, serta kasih n sayang pada papa. kdg2 rasa aku bukan anak yg baik seperti yg diharapkannya, tp aku akan cuba jadi yg terbaik di matanya, n di hatinya.

ayah aku, heroku, musuhku, sahabatku, PAPAGHAZALIKU. *ek..konon nak bunyi PAPADOMKU tp mcm xsodap".

aku masih bersyukur sebab masih ada ayah untuk aku jabat tangannya bila tiba hari raya, masih ada ayah untuk "sekolahkan" aku bila aku wat salah, masih ada ayah untuk aku dgr gelak tawanya n masih ada ayah untuk aku cium, aku tatap n aku dakap setiap kali dia penat baru balik keje. sungguh aku bersyukur! sebab kat luar sana ramai yg sudah kehilangan ayah. ramai yg m'buang ayah beliau sendiri di rumah org2 tua. ramai yg melupakan ayah saat beliau menikmati kesenangan.

ayah aku bukan mcm ayah korang, air mukanya manis, sejuk mata memandang. air muka ayah aku lebih serius. garang. sumpah aku cakap, aku lagi takut ngan ayah aku b'banding ngan ibu. tatau napa. gggrrr.. ayah aku bukan setiap hari, setiap masa or kdg2 doplohpatjam ada kat umah mcm ayah2 korang. ginilah lau dah t'tulis di luh mahfuz jodohnya lebih dr seorang. aku kena korbankan sedikit masa yg aku ada tuk dikongsikan ngan yg lain. jgn tamak ye.. nnt slalu rugi. hehe.

bercerita psl ayah aku ni juga, membuatkan aku rasa xcukup masa. t'lalu byk sgt bg aku. pernah skali aku menitiskan airmata sbb aku t'lihat roomate aku salam ayah dia then sambil 2 ayah dia usap kepala roomate aku 2. sungguh aku jeles! sbb aku xdpt ayah yg mcm uh. aku berlari msk bilik then nangis t'esak2.

time aku konvo, tiba2 ayah aku dakap aku n wat bnda yg sama mcm roomate aku wat. time 2 rasa sayu sgt2. tuhan makbulkan doa aku. rasa fasa pertama yg membahgiakan. sumpah lau bley diulang balik, rasa nak ulang.

aku pelik napa ada di antara kwn2 aku yg langsung xpenah cium ayah dia. malu katanya. bagi aku, rugi besar dia x cium ayah dia. sebab peluang itu bukan slalu ada. nak malu apa, darah daging sendiri bukan.

papa xpenah naik tgn walaupon sikit kat aku n adk aku. berbanding ngan ibu yg kerap merotan even aku dh msk tadika kot time 2. tapi, aku tabik cara papa bg hint lau dia mrh. cukup dgn jelingannya saja, sudah mampu m'buatkan kepala lutut aku m'gigil. mata ayah aku cantik, kaler biru lagi. hehe. walhal mata rosak suda. aku admirer kat mata ayah aku. sumpah cantik.

walaupon cmne pon ayah aku, dia tetap ayah aku wat selamanya. syg papa sgt2. sowie 4 everything...
 :(

hurm..i noe u read dis papa... 

HEPY BUFDEY.... 


lot of luv,
ur daughter.





p/s: walau bape ramai ayah angkat yg aku ade, tp tetap xsama ngan ayah kandung. lebiu my mentor. :)

3 comments:

  1. mesti anak ayah ni kan? hepi bday to ur dad! :)

    ReplyDelete
  2. mesti cik jali terharu giler bace ni sheril :)

    ReplyDelete