Saturday, August 27, 2011

kisah hati cik ceril

salam.

trase amat lama xhapdate blog nih. maklum la... sepanjang bulan pose ni aku bukak bazar ramadhan kat kampus uitm kole pilah nih. mmg xde masa langsung. jgnkan nak hapdate incik blog ni, nak ngadate, nak gayut, nak msg ngn incik bf pon xde mase tau. owh ya! 2 minggu lepas c tayang eksiden depan umah. papa langgar plak 2. kaki n pinggang die patah. so sad maaa.... masuk wad jgk la 3 ari. kesian my musyuk 2. ape nak wat... dah takdir allah. n lau korang nak tau bln pose ni gak ceril dapat adik baru. hekhek... SHERIL ALEESYA. haip bby ni opkos la aku yg bg nama. dh dapat mandat dr ayahanda tercinta la katakan. hambek....

hurm.

boleh x aku nak bgtau yg skrg aku xde langsung mood nak raya. xtau la nape. walhal sume brg dah prepare. baju raya, kasut raya, make up raya, baju melayu tayang, duit raya anak2 buah, duit raya tuk fmly n bla bla bla bla. tp finally jd mcm ni plak. actually mcm ade something yg wt ati ni sentap n trus mood spoil nak sambut raya. 

susahkan kalau kita ni perlu menjaga ati sume pihak. sedangkan ati sendiri xterjaga. kadang2 kita dh wat yg terbaik tp masih x cukup baik buatnya. kadang2 kita rasa apa kita wat tu betul tp hakikatnya ada org xdapat terima. kadang2 aku rasa aku terlalu kejam tuk dirinya hanya disebabkan peristiwa n pengalaman lalu.

argh!!! rasa nak jerit jek tp xde sapa nak dgr jeritan ni.

kejamnya aku seharian xangkat phone. kejamnya aku seharian xreply 1 pon msg dia. kejamnya aku membiarkan dia fikir bukan2 apa yg aku wat. kejamnya aku sebab dh menyakitkan ati org yg xbersalah. ye AKU SANGAT KEJAM.

tp kan. sob sob sob.... *strt nangis dah ni*.


aku xde la sekejam mana. sekurang2nya aku nak dia paham aku ngah ada probz skrg. hukhuk. berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul ni. susahnya nak tafsirkan suma benda tuk bg dia faham keadaan aku.

kalau dulu aku 24 jam msg ngan incik ex, kini xlagi ngan incik bf. kalau dulu ari2 aku gayut ngan incik ex, kini xlagi ngan incik bf. kalau dulu slalu nak amik tau hal incik ex, kini xlagi ngan incik bf. kalau dulu slalu nak jeles2 ngan incik ex, kini xlagi ngan incik bf. sumanya kisah dulu. skrg kan rasa lain. xmcm dulu. xpelah biar sekarang rasa nak pelan2 kayuh. manusia ni susah nak melupakan sesuatu yg pahit. kesannya smpai ke hari ini. 

sebab 2 ada org kata penangan putus cinta ni sgt hebat n m'beri kesan mendalam kat diri sendiri. aku xnak rasa t'lalu m'harap sesuatu yg xpasti tp aku cuba bg setakat yg t'mampu walaupon xdapat puaskan hati pihak lain. 

soal jodoh itu rahsia allah.
kita hanya merancang, dan DIA yg tentukan.

hm...

owhhhhh yaaaa...

p/s: di kesempatan ini, sheril nak ucapkan slamat hari raya aidilfitri kat sume reader yg mengenali diri ini secara langsung ato xlangsung n dgn rasa rendah dirinya sheril nak minx maaf byk2 lau selama b'blogging ni ade menyinggung ati sapa2. ampun n maaf jua dipinta yeh. :)


No comments:

Post a Comment