Sunday, August 28, 2011

ruang hidup

salam.

eeeeerrrrrkkkkkk.....ahhhhhhhhhhhh....

*sesi mengeliat sambil letupkan pinggang*

fuh. penat gila arini. seharian kat dapo wif my bonda mengacau wajik tuk dijadikan hidangan time ari raya nanti. maklumlah besok dah kompem2 bz n xsempat dah nak wat. bsk kan ari mantai. nak pi borong daging plak. ptg tadi plak bz mengemaskan umah yg agak bersepah sejak ketiadaan aku selama sebulan di umah. maklumlah aku kan rajin mengemas. huhu. xde aku, xde sape nak kemas umah. ibu bz ngan dapurnya je. papa n aril bz ngan kejenya je. aku? bz ngan bazar ramadhannya jelah.

okeh.

intro yg panjangkan? hurm. meh kita berbalik pada topik awl.

smlm aku lepak ngan bff aku. then kiteowg ada discuss psl boypren n gepren masing2. aku rasa lau korang lepak2 ngan bff korang kompem2 topik ni msk punya. mula la dok cite psl gf or bf korang mahupun ex2 korang. huhu.

ade swg member aku ni dok ler mengadu yg bf dia suka nak msg 24 jam. hari2 plak 2. then dia ckp la smpai 1 tahap dia sendiri muak. ops... bf dia kuat jeles tau. haha. bayangkan la smpai 1 tahap dia nak mandi tp lepas mandi dia lupa nak msg bf dia balik terus bf dia pk dia wat menda bukan2. dat mean bf dia 2 nak dia lepas je mandi tanpa sempat pakai baju nak terus msg dia. wargh gila! member aku ni penah la bgtau bf dia yg dia nak kurangkan msg, tp bf dia xnak. hurm. finally aku ckp "alah mula2 cple, mmg la nak msg 24 jam. cuba dah 2,3 taun cple, seminggu skali xmsg pon xheran de". haha.

dlm situasi ni tetiba aku terus teringat kisah2 aku dulu. yup kadang2 kita ni suka jgk story mory pengalaman lalu kita kat member2 dgn harapan yg baik nak dorang jadikan teladan manakala yg agak jahat 2 nak dorang jadikan sempadan. maklumlah pengalaman kan mematangkan kita. dulu penah aku smpai kekeringan idea nak msg ape ngan incik bf. lau kat kolej dulu time stdy dulu2 aku smpai tnya roomate n jiran sebelah umah sewa ape yg dorang slalu msg ngan bf dorang. huhu betapa sengalnya zaman dulu.

skrg.

zaman dah brubah.
xda lagi nak msg 24 jam sehari. kadang2 2 cukup sekadar wish gud morning n lastly wish gud nite. at least ada gak tanda ingatan aku kat dia ari2. hehe. kalau dulu suma benda nak bgtau bf, nak mandi, nak makan, nak tdo, nak borak ngan member, nak bla bla bla kini xlagi dah. kalau dulu hati suka b'prasangka yg bukan2 kini xlagi dah. dgn senang lenangnya buat hal masing2 asalkan benda yg masing2 buat 2 xslh kat sisi agama n so on.

bg korang2 yg ada dlm situation aku ni baik korang ikut je tips aku wat ni. jgnla sampai suma benda nak bgtau kat pasangan masing2. ada kebaikannya. contohnya kalau ada sesuatu yg korang bgtau 2 menjatuhkan aib korang, mungkin 1 ari andai tidak ditakdirkan hubungan korang 2 ke jinjang pelamin takut aib itu akan dijadikan bahan hinaan n cercaan. kan lebih baik disimpan saja jauh2 dlm hati. cple skrg kebanyakannya suma benda nak di bgtau dgn harapan dah kawen nant senang. xda rahsia lagi katanya. bg aku plak, senang aja. simpankan sedikit rahsia hati kita supaya diri kita ni masih ada ruang untuk berahsia. bukan suma benda perlu untuk dikongsikan.

aku pon selalu ajar diri ini agar tidak t'lalu obses b'cple2 ni. bunyinya mcm kebudak2kan. tp itulah hakikatnya. zaman budak2 hingusan dulu lain. dah melepasi zaman skrg lain. pendek kata marilah kita berubah seiring arus zaman. haha.

p/s: "bercinta lepas kawen lagi best kot."

2 comments:

  1. so akak nie dah kawen kew belom?
    ok kak....bercinta lepas kawen besh!!!

    ReplyDelete
  2. mane n3 terbaru nei kak...:)


    JOM singgah blog saya nak... Ko hengat aku boleh bagi cuti ke?

    ReplyDelete