Thursday, July 28, 2011

bila manusia bertuhankan setan!

salam.

bukan nak bukak pekung kat dada jauh sekali nak m'aibkan sape2. relax2. aku xtau nak mulakan dr mana nih. bantai.

pendek kata, dalam sesetengah hal, kita perlu jugak mempercayai kewujudan benda2 kurafat ni. sapa kata ilmu hitam x wujud? sapa yg penah terkena mesti tau n rasai suma ni. baru2 ni aku ada pegi berubat kt 1 tempat area nisimilan ni gak la. sbb aku tgk keadaan makin teruk. bila aku ckp kat suma org, suma xpercayakan aku. so ape perlu aku wt nak meyakinkan suma org?

aku xnak duk umah. aku terlebih kuang aja ngn fmly aku. aku rasa ada benda lain yg duduk lam umah aku. aku rasa duit manjang hilang. aku rasa panas duk umah. aku rasa ibu n uwan slalu sakit yg bukan2. aku rasa mcm2 la. pendek kata xtenang dlm umah.

finally.

aku gi umah sorang bomoh ni kat area felda ehem2 (dirahsiakan). gentle aku gi ngan mmber baik aku. bila niat kita baik, di balas baik la. time aku tnya kat atok 2, dia tengokkan 2 guna kitab ape tah (aku ase mcm tajul muluk). ade la dia letak lidi kat tengah2. 1st aku ckp nape aku rasa xselesa duk kat umah sendiri. then dia tengokkan melalui kitab 2. tiba2 atok 2 suh aku namakan sorang musuh pompuan aku or org yg xsenang ngan aku. aku ada musuh ke?? tibe2 time uh bff aku ckp la nama si polan ni. aku namakan dia juz y. bila atok 2 tgk mmg btl2 la c y 2 yg hantar smthing kat umah aku. terkejut aku! then atok 2 try tnye blk melalui kitab 2 yg c y anta melalui perantaraannya sape. bila tgk2 tup2 melalui ayah die. 4 ur info ayah c y nih org indon. atok 2 ckp la y 2 wat aku sbb aku penah malukan dia. yeah... aku mengaku mmg penah malukan dia dulu coz penah curik brg2 aku. bayangkanla dhla curik brg aku, bley plak pakai.... mse amik cincin emas aku dulu, siap aku minx lagi surat pajak 2. dia xmengaku. smpi 1 tahap aku malukan dia pggil dia pencuri. 2 la last aku jumpa dia. huh. tp x sangka plak dia bley hantar mcm ni kat aku.

atok 2 ckp ag benda ni bley dibunuh. atok 2 suh solat hajat n suh aku dtg balik bwk garam halus, kemeyan hitam n pulut hitam. hurm sabtu ni baru aku nak gi sana balik. y hantar benda2 mcm ni sbb xpuas hati ngan aku. ape yg atok 2 ckp plak sebijik2 mmg bnda yg jadi kat aku.

aku xda nak caya benda2 mcm ni. tp sekurang2nya aku nak ikhtiar dulu supaya keadaan jd lebih baik.. atok 2 sendiri ckp lau org indon dtg sini, dorang xkan dtg ngan tgn kosong. mesti berisi. dorang bwk ilmu2 dorang sekali. atok ni bkn sebarang bomoh. lebey kurang mcm org2 kt darul shifa' jugak la. byk bekalkan doa n bukannya jampi serapah yg bukan2.

aku faham ada sesetengah manusia yg bersahabat ngan jin. aku akui gak org2 nisimilan ni ramai yg bela saka. ye... 2 sume wujud. walaupon kdg2 mcm susah nak caya.

tp bila manusia dh bertuhankan setan. mmg xkan aman la hidup manusia 2!

mudah2 an ape yg jadi ni akan balik kat fmly dia balik. wallahualam.

p/s: kdg2 kita sendiri lalai n alpa. ape2 yg jadi berbalik la kita pada tuhan yg 1. jgn abaikan solat. :)

wallahualam.

No comments:

Post a Comment