Thursday, September 22, 2011

harap senyuman ini berpanjangan!

salam.

ooowwwhhhhh sgt lama x hapdate blog. slalu mulakan mukadimahnya mcm gini kan? tentu ramai yg windu n3 ceril nih kannn. *sila muntah skrg lau rase loya*. haha.

kadang2 rasa blur n xtau nak hapdate ape dh. sbb aku bukan ade bakat nak cite mcm korang cite. yang hado jelah. ingt lagi x n3 aku psl bertuhankan setan 2? yeh... lau x bace ag, sila bace.. ni susulan drpd n3 2.

since raya, aku dh terasa bahang2 sihir 2 semakin menular dgn b'leluasa kat dlm umah aku ni. *ni yg malas nak cite ni. kompom ade yg xcaya*. :( tp xpe... aku maafkan. antara tanda2 yg slalu aku dpt rasa, mcm ade bnda asing dlm umah aku. aku rasa panas n rasa takut bila time maghrib. n paling aku perasan, bila maghrib aje tapak tangan aku lebam. selebam-lebamnya. time aku kat kolej dulu, time aku n roomate nak pagar rumah kiteorg, aku pon ade kena mcm ni jgk. lebam2 kat tapak tgn. mmg seram sejuk. tp lepas minum air yasin aku ok balik. mcm2 hal lagi yg jadi kat umah aku. nak cite sumenya mcm xde privacy plak kan. senang cite 1 umah kucar kacir n rasa xaman. paling aku xtahan bila ishtihadah b'panjangan disertai ngan sakit kat tulang belakang n peranakan. tuhan je yg tau betapa sakitnya. bukan setiap masa sakitnya. herannya time maghrib bawakla ke tengah malam. adakalanya sampai aku meraung2.

jika org lain tgk pict2 raya aku lam fb, suma ckp aku mcm xda pape. hepy jek. tp hakikatnya xda sape yg tau ape aku tanggung sepanjang beberapa minggu ni. aku xnak rosakkan mood aku sepanjang raya tempoh ari. sebab aku tau time raya jelah dapat kumpul ngan mmber n kazen2 aku. aku xnak la time uh aku bwk diri sorang2, xnak la xceria sbb aku bukan jenis mcm 2. anehnya time kat umah je aku rasa bnda ni suma. kalau aku kat luar or tdo umah mmber or kazen aku, keadaan aku ok! aku xda rasa takut langsung time maghrib menjelma. finally aku mmg dapat rasa yg benda ni "dia" hantar kat umah aku je. slalu aku tgk org lain yg kena. tp bila kena kat diri sendiri baru aku rasa hidup ni xseindah yg kita harapkan.

alhamdulillah smlm aku dh gi berubat kat 1 ustz ni. n alhamdulillah ishtihadah aku tbe2 benti since tengahari tadi yeh! diulang, tengahari tadi!! bayangkan selama beberapa minggu kuar dgn banyaknya then tibe2 stop dgn sendirinya. ini sume kuasa ALLAH S.W.T.. segala yg berlaku juga adalah dengan izinNYA. n aku pon xde rasa ape2 time mghrib tadi n paling penting aku dh dapat solat dgn sempurna arini. syukur alhamdulillah. 

pengajaran yg paling bermakna aku dapat daripada peristiwa ni, aku rasa susah nak percayakan org lain. n aku perlu berhati2 pilih kawan. sebab yg hantar suma ni adlh kwn aku sendiri atas ketidakpuashatian beliau kat aku. ingtlah! org2 ni ade mcm2 kepandaiannya. cukuplah sekali ni je aku terkena. xnak kali ke2, ke3 or seterusnya. kdg2 kita xsedar ape yg kita lakukan dh m'guris hati org lain. walaupon kesalahan 2 dtg dr org itu. lepas ni sape2 je cri psl ngn aku, aku maafkan. apa2 je yg aku hilang lepas ni aku kena redha, aku kena anggap sumanya xda rezeki. hurm.

bagi korang2 yg penah terkena mcm aku kena ni, seelok2nya gi lah berubat ngan mana2 ustz yg serasi ngn korang. moga anasir2 luar ni akan t'hindar dr diri korang. owh yeh, tengkiu pd korang2 yg dh bagi semangat n dorongan masa aku ditimpa musibah ni. n ribuan terima kasih pd uolsss yg dh bagi mcm2 petua, ayat, n surah2 yg patut aku baca. tengkiu.... n also pd mmber2 kolej yg dah watkan solat hajat tuk aku... i'm appreciate it dear..

pada insan yg hantar suma ni, TERIMA KASIH BANYAK2 JUGAK. kita sama2 tggu n lihat apa yg ALLAH akan balas pulak. aku x mendoakan apa2, tp aku tau ada ganjaran yg menanti KAU di sana. amin.

p/s: amat berharap senyuman ini akan kekal berpanjang smpi bila2. amin! lagi 1, apa2 je musibah yg jadi, mohonlah pada ALLAH jln penyelesaiannya. bukan kita hanya goyang kaki n b'harap bomoh2 settlekan ok. pendek kata kita pon usaha jgk. jgnlah kita punya mslh, kita suh org lain settlekan.

~curl yg xbape aku suke sbb aku nmpak lagi tembam~



No comments:

Post a Comment