Saturday, July 16, 2011

kawan tegar.

salam.

wargh.... blog aku dh bertukar wajah! gara2 my bff yg tersangat rajin nak edit2 blog aku nih. hoho. thumb up 2 u cik eiza syg... :)  syg ko beribu2 lemon la babe!


bercerita psl dia nih, membuatkan aku xcukup masa. sbb terlampau byk sgt kenangan yg kitaorg tempuh. kalo bley sume aku nak cite. tp maklumlah, entry pjg2 n berjela2 akan m'buatkan org bosan nak baca. ari uh c eiza nih ade lak selitkan entry psl aku kat blog die. so ni bkn la sbg balasan pd entry dia 2. x sama skali. but aku mmg dh lama nak cita. sik postpone jek smpi la terjadinya entry dia dulu.

dlm xsedar kiteowg dah 12 tahun jd sahabat. kat skol dulu xpenah skali pon aku close ngan die. tp nak dipendekkan cite pas spm kebetulan kitaowg pindah duk 1 tmn. maka terjalin la persahabatan 2 dgn eratnya..

byk sgt kenangan pahit n manis aku ngan dia nih. paling syok.... result spm aku sme dowh ngn dia! haha mmg sebijik resultnya.. so pendek kate sama pandai n sama bodoh je aku dgn dia ni. wakakak. dulu aku penah sama2 lemas time mandi kat ulu bendul ngn dia nih. sama2 xberduit, sama2 dating ngn bf masing2, sama2 wt keja jahat, sama2 wat keja baik. tp 1 menda jek yg aku teringin nak wt sama2 ngn dia tp smpi skrg x wat2... aku nak dia jd imam time kiteowg solat sama2. hurm.. tggu dulu la.

saat aku sedey, dia slalu ada dgn aku. ye xsalah aku katakan dia seowg pendengar yg setia. dat y aku boleh close ngan dia nih. beza yg ketara antara aku ngn dia ialah DIA XSUKA PAMERKAN KASIH SAYANG DIA KAT AKU berbanding ngan aku. AKU SUKA TUNJUK YG AKU SYG DIA SGT2. haha. dat y aku slalu tnya "ko mcm xsyg aku jek". pas 2 die jwb " mcm bodoh la ko ni". aku bley jawab "ko tayah nak kata aku bodoh sgt la, result spm ko 2 sama dgn jek ngn aku.. ". haha.

persahabatan kitaowg bukan hanya stakat time apy jek. 1 day ayah dia kena heart attack, aku adalah org yg pertama berada di cc dia. aku ingt lagi awl thn ari uh, time ayah dia sakit, aku keja kat 7e. pukul 2 pg dia smpi tmpt keje aku n then kiteowg sme2 gi hospital. wad ICU plak 2. sama2 nangis tgk ayah dia. bley dikatakan hampir setiap ari jgk la aku tgk ayah dia. now ayah dia dh bertambah sihat.. mudah2 an xda la kena lagi mcm dulu. takut sgt2.

oh ya, ayah dia pon kwn baik ayah aku. :)

bila kita berkawan, ada pasang surutnya. sapa kata kiteowg xpenah gado? penah... tp yg aku salute, kiteowg lau gado xpenah lama2 n then cepat je surut. jenis dia ni ego gila! aku plak mulut je lebey2. hati cepat sejuk. mungkin sbb utamanya kita msti slalu minx maaf n merendah diri. dat y aku ngan dia ni berbeza ngn kwn2 yg lain.

aku sendiri pon manusia biasa yg xlari dr wt silap kan.. kdg2 bila kita berkawan, kita xsedar adakalanya kita m'guris ati kawan kita 2. so lau aku ada wat korang terasa ati. aku minx maaf.

2 eiza:
mekasih byk2 jd kwn aku time susah n senang. walaupon kdg2 kita ade gak selisih paham tp aku tau 2 sume adat la. hehe. mekacih suapkan mkanan kat aku. mekacih ejek2 muke aku selenga lau aku ngah nangis. mekacih tumpangkan aku tdo umah sewa ko lau aku gi kl n x mampu nak check in. mekacih jd owg 1st yg dtg bertandang kat umah aku time raya. mekacih jd owg 1st yg wish kt aku lau stiap kali aku ade boypren. mekacih tuk segalanya wehhh... hihi. jasa n budi ko 2 xdapat aku nak balas ngn kata2. aku hanya mampu bls dgn persahabatan kita ni jek. 

love u dear!!!!

p/s: aku xsuke de kwn baik ramai sgt sbb aku tau byk yg jd talam. biarlah aku hnya ade 2 owg kwn baik saja. harap maklum.

peace! 

No comments:

Post a Comment