Friday, November 18, 2011

bila mana ia bernama cinta


cinta bagi aku ialah bersedia menerima baik buruk seseorang itu n bersedia ditinggalkan mahupun meninggalkan.

bila kita dah sayangkan seseorang 2 n cintakan seseorang 2, terima keadaan diri dia sekarang. mungkin sebelum ini dia ada kisah silam tersendiri. tetapi bila mana dia sudah berubah ke arah kebaikan, terima dia seadanya. anda sepatutnya bersyukur kerana dia telah berubah n bukannya blame insan seperti ini.

bersedia untuk ditinggalkan ataupun meninggalkan beliau.

kita seharusnya sedar, apa saja di muka bumi ini bersifat sementara. tiada yg kekal abadi bukan? jadi kita mesti bersedia dengan apa saja kemungkinan yg akan terjadi. misalnya jodoh setakat ini sahaja, maka kita seharusnya terima n anggap itu adalah takdir YANG MAHA ESA. ada org separuh nak mati bila incik kekasih tinggalkan dia. ataupun incik suami menceraikan dia. ada yang terlalu mengikut perasaan n buat perkara bodoh sehingga sanggup merosakkan diri sendiri. org sebegini bagi aku hilang kewarasan hanya sebab cinta. bersedia juga untuk meninggalkan seseorang bila mana si dia tidak lagi boleh membuat pilihan, jadi aku juga sanggup meninggalkannya untuk kebaikan bersama. bukankah kebahgiaan beliau adalah kebahgiaan kita juga. melihat dia tertawa, ati kita juga tertawa. biarpun kadang2 perit untuk ditelan.

aku belajar dari pengalaman. Itu GURU aku paling utama.

dr pengalaman, terus terang aku katakan aku juga xkisah berkongsi kasih. berani mati kau aku ckp mcm ni! sebab aku sedar siapa diri aku. aku sedar org sekeliling aku mcm mana. aku xkesah. jadi aku sanggup sebab aku dah bersedia. :) cakap itu 1 doa. kadang2 xcakap pon, tapi jadi kenyataan pulak. jadi aku cuma bersedia.

bukankah itu bagiku adalah CINTA.


lihat diri kita, lihat diri keluarga kita juga. xda manusia perfect kat dunia ini.

tanya hati korang pulak. sama2 kita tengok akhirnya sebuah cerita cinta ini. T___T





tengkiu 4 reading.







1 comment: