Monday, November 7, 2011

hepy edul adha uolsssss


salam

msti korang now ngah rest2 sambil kekenyangan kannnn... aku plak now ngah mabuk2. haha. bukan sbbkan beer, tp sebab mabuk makan cendawan busut! mak bff aku masak kemain sedap tadi. aku balun smpai lebam. sudahnya start senja tadi bawakla ke skrg, asyik nak muntah je. hambek kau.... penangan cendawan! taubat tanak makan lagi lepas nih. :(

raya qurban taun ni mcm xfunction langsung bagi aku. ramai gak dtg petang tadi, tp aku xkua bilik langsung sbb aku tdo. bley plak raya2 ni tdo. ish... xsemonggah tul. sempat gi beraya kat 2,3 buah umah je tadi. biase raya qurban ni kat belah2 selatan kurang meriah sikit b'banding ngan negeri2 pantai timur. tatau la nape belah2 pantai timur ni meriah sikit. teringat my ex roomate time kolej dulu, dorang lau dapat cuti sikit je dh merungut sbb dorang kata kat belah2 klate nun sambut lau bley seminggu. y not la dorang punye baju raya 4,5 pasang! 2 pon juz nak pakai tuk raya haji je tau.

ehem2... last nite aku sempat wat kek cekelat moist. perghhh my peberet.. xpenah pon wat kek b4 ni.. asyik masak je. sbb rasa msm wat kek or kuih rasa mcm leceh je. tapi3.... smlm aku try la wat. jadi wooo... suke kemain aku! even tepungnya yg ready made je, tp lau sukat xbtl, kdg2 kek leh jadi keras then kek xnaik. 



gigih menyiapkan kek. huahuahua


kihkih byk gelak n main2 time nih. crdt la 2 my bff sbb snap pic2 nih. haha




strt mengukus. kena tggu smpi 45 minit yer tuan2 n puan2. huhu. tp aku sengaja lajakkan smpi 55 minit.

n...........

TADAAAAA....... 
ni b4 buh toping

aku kukus je kek nih. lau bakar mcm xbest jek. percubaan pertama berhasil! lepas ni nak try lagi wat kek.. haha flavour lain la plak kan. 1 menda pasal diri aku ni, aku gian nak wat benda baru. lau dapat masak 1 resepi 2, aku akan ulang smpi aku muak nak wat lagi. tp kadang2 best jgk sbb maybe yg first wat 2 xsedap then bila kite wat kali ke 2 kite tau mne kekurangannya n nak la wat sedap2 lagi. ^_^

n finally........

MEMPERSEMBAHKAN!!!!!! kek cekelat moist cik ceril


taraaaa..... dh ciap! sedia tuk di makan.


hambek. sememeh tepi kek ni. lau msk masterchef ni cnfirm kena kritik ngan chef joe. huhu. best bila air tangan kita di puji oleh mak sendiri. kihkihkih. sape lagi yg sudi nak puji n kritik kan lau bukan darah daging sendiri. huhu.

korang2 yg xpenah try, try la wat plak lepas ni. bli tepung readymade 2 je. senang!

ops. lupe lak. SLAMAT HARI RAYA AIDILADHA UOLS...


p/s: cian aku, taleh mam daging.. so arini jadi tamil la. lau mkn je sakit pewot. sedeeehhhhhh.

papai.

tengkiu 4 reading




No comments:

Post a Comment