Saturday, November 12, 2011

tak suka org sibuk2.

salam.

1stly nak mintak maaf bebanyak ler lau ade yg terasa ati or tersentap dek entry aku ni. bukan ape, dah xtahan sgt beban di dada ni nak menanggung segala2nya. *mood siyes* xde golak2.

aku xsuka betul if ada org sibuk hal aku. xkesah la psl ape pon. fmly ke, relationship aku ke or ape2 yg aku wat aku rasa xselesa tuk di ambil tahu MELAINKAN hal itu aku yg b'cerita sendiri. kadang2 aku suka simpankan sedikit dlm hati agar x menjadi tontonan n tatapan umum di blog, di pehbuk, mahupun di twitter.

tp baru2 ni ade org wat aku betul2 xselesa ngan dia. dah tau ayah aku kawen 2, yg sibuk nak pi tanya lagi watpe. dah tau aku xsuke org tanya2 pasal incik boypren aku, yg pi tanya2 ag watpe. dah tau aku xberapa nak rapat ngan ko 2 paham2 la sendiri, kau sapa nak tau suma hal aku. sungguh. aku rasa kurang selesa.

aku bukanlah seorang yg pandai nak sorok2 kalau aku xsuka org 2. apa aku xsuka, aku bgtau. terpulang nak trima or x. aku xpandai menipu (erk smtimes) pura2 suka ngan apa yg ko tanya. kadang2 geram jgk dgn sikap sendiri yg terlalu baik dgn org lain smpai xbertempat. diri sendiri aku ni xsedar org lain cuba nak menikam diri ini. 2 kelemahan aku yg paling ketara abad ini. bukanlah mintak utk berlaku kejam, tp harus tinggalkan ruang sedikit biar org lain sedar yg xpatut amik tau hal aku. sharing is caring. tp lau sampai melampau sgt pe jadahnya lagi. incik bf sendiri pon xpenah tanya hal2 aku.

sibuk2 + kepoh. sesuai bukan?

aku pon kepoh gak, tp xde la sampai hal personal org aku nak tanya. xnak la nampak gelabah jek.


baik wat hal sendiri, jaga hal sendiri, lagi bagus bukan. ati senang, jiwa tenang, bila amik tau hal org lain, org lain yg gado, kita plak yg ikut susah hati. bajet nak sesama susah n sesama senang lettuw. padahal xsedo, tergolong dah org2 penyibuk xkena tempat.

hurm. teringat kata2 ni kat fb.

"AKU TIDAK MEMPUNYAI MASA UNTUK MEMBENCI ORANG2 YG MEMBENCI AKU KERANA MASA AKU HANYA DIPENUHI UNTUK MENCINTAI ORG2 YG MENCINTAI DIRI AKU".

bagi aku, aku tidak membenci org2 yg kaki sibuk ni, benci n xsuka adalah berbeza hokey. sapa yg rasa diri dia mcm ni, baik berubah. aku ckp jgk tuk diri sendiri. kdg2 ada org suka pendam je apa yg dia x suka. tp tidak bg aku.

harap maklum

p/s: n3 luahan ikhlas dr ati ini. harap lepas ni terima setiap teguran dgn hati yg terbuka!

tengkiu 4 reading.








3 comments:

  1. saya faham..sy pun tak suke orang kepoh dalam life saya...sabar ye awak,manusia kadang2 tak memahami.

    ReplyDelete
  2. tau xpe eiza...sabo ajelah ni. hyep lau dh kat pilah 2 dik.. leh la lepak2.. hihi.. akk pon duk pilah gak nih.

    ReplyDelete
  3. ye dekat pilah..sem2 ni sy duk umah sewa..hehe...kat sane diorang panggil sy Mai.akak dip ape ye?hehehe...sy microb..

    ReplyDelete